A keresőoptimalizálással összefügésben gyakran szembesülhetünk azzal a problémával, hogy az ügyfél sok esetben a SEO-val kapcsolatban irreális elvárásokat fogalmaz meg. Már a projekt megkezdése előtt érdemes tisztázni a megrendelővel a keresőoptimalizálási projektek sajátosságait, így nem érheti meglepetés, vagy rosszabb esetben csalódás ügyfelünket.

A keresőoptimalizálás időigényes folyamat

A kívánt eredmény eléréséhez hetek, de inkább hónapok szükségesek. A SEO-val kapcsolatban gyakori elvárás, hogy szinte azonnal eredményt szeretnének látni megrendelői oldalról. A gyakorlat azoban azt mutatja, hogy nehezebb kulcsszavak esetén akár fél év is eltelhet a kívánt helyezés eléréséhez a találati listán. A legjobb ellenszer a túlzott várakozások kezelésére az, ha a SEO folyamatát lépésrő-lépésre átbeszéljük ügyfelünkkel.

A weboldal forráskódját módosítani szükséges

A keresőoptimalizálás során az egyik legnagyobb probléma a weboldal forráskódjának módosítása, amely az on-site változtatások elvégzéséhez szükséges. Hívjuk fel ügyfelünk figyelmét arra, hogy vagy közvetlen hozzáférésre lesz szükség a weboldalak file-jaihoz, vagy a weboldal készítőjének közreműködésére lesz szükség, amely extra költséget jelenthet a megrendelő számára.

A kiválasztott kulcsszavaknak szerepelni kell az optimalizálandó oldalon

Egyértelműnek tűnik, de érdemes kihangsúlyoznunk azt, hogy kizárólag olyan oldalt tudunk előkelő helyre hozni a keresők találati listáján, amelyen szerepel a kiválasztott kulcsszó.

Az első hely a keresés találati oldalán nem garantálható

Sokan állítják, hogy az első helyezés elérése a keresőoptimalizálás megfelelő végrehajtásával garantálható a találati oldalakon. A keresőmotorok működésének jellege miatt ilyen ígéretet tenni ügyfelünknek felelőtlenség. Célozzuk meg az első találati oldal elérését, de ne az első helyét.

Ne csak a legnépszerűbb kulcsszavakra optimalizáljunk

A találati listákon elcsípni az első 5 helyet a legnépszerűbb kulcsszavak esetén szinte lehetetlen. Érdemes kulcskifejezéseket használnunk a kulcsszavak helyett (pl. háromcsillagos wellness hotelek vs. wellness), mert sokkal feljebb tudunk jutni a találati listán, és nem utolsó sorban a keresések nagyobb százalékban fognak konvertálódni a pontosabb keresési találat miatt.

fotó: Jon Russell

Hasznos tudnivalók a keresőoptimalizálással kapcsolatban